Latest Update??

Inginkan latest update dr kami
Senang je :::
<<<<<<-----------LIKE FB AFIA COLLECTIONS
Dan Jadi FOLLOWER yg Comel ------->>>>>>>>>>>
Pilihan Material utk Tempahan leh cek kat sini MATERIAL

Khamis, 30 Disember 2010

TUTORIAL-Meletakkan word dlm kotak( Quote)

Ada yang tak tau kotak blockquote tu macam mana bentuknya? Selalunya Mommy Pinky buat tag atau isi code html. Contoh rujuk kat sini :). Padahal, kotak isi code kat bawah ni pun contoh juga. Hehe.



Ok, caranya mudah je.


Dashboard / Layout / Edit HTML / Download Full Template 
(penting sebagai backup!)


Sila tick Expand Widget Templates


Cari kod .post blockquote { 
(tekan Ctrl + f untuk memudahkan pencarian)


Dah jumpa?


Gantikan kod 


.post blockquote {
margin:1em 20px;
}

dengan kod dibawah ini



.post blockquote {
background: #FAE5F4;
-moz-border-radius-topleft: 10px;
-moz-border-radius-bottomright: 10px;
padding: 6px;
Border: 1px solid #FD01B2;
margin:1em 20px;
}

TIPS :
Nak ubah warna background, ubah code #FAE5F4
Untuk ubah warna border, ubah code #FD01B2
Untuk tambah ketebalan border, boleh adjust 1px tu (1px hingga 10 px)

Untuk ubah warna boleh rujuk di sini

Seterusnya, SAVE :)

Bagaimana ia berfungsi? 
Apabila ingin sesuatu code atau tulisan atau apa-apa je la berada dalam kotak, just highlight kan ia, dan klik



Itu je, mudah bukan? Selamat mencuba.
Credit to Mommy Pinky

STICKY POST( Pengumuman )

Kini AFIA COLLECTIONS sedang dalam naik taraf blog..so jika ader sebarang kesulitan leh hubungi B di afiacollections@gmail.com.. TQ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...